Laatste week in NL + aankomst in Sydney

22 december 2019 - Sydney, Australië

22-12-19

De laatste week in Nederland is voorbij gevlogen!

De laatste werkdagen bij de Albert Heijn waren druk, veel collega's gedag gezegd en van mijn collega's nog een lief pakketje gehad met allemaal Nederlandse lekkernijen. Super lief!

Zaterdag 14-12-19 een afscheidsfeestje gegeven. Dit stond eigenlijk niet op de planning, maar ik kreeg toch best wat verzoekjes om nog even af te spreken, dus dan had ik liever iedereen in 1x. Heel gezellige avond gehad en het voelde haast als een verjaardag met alle cadeautjes die ik heb gehad.

Zondag nog even op verjaardag geweest en de laatste mensen gedag gezegd. Maandag was het dan echt tijd om mijn koffer helemaal in te pakken. Het inpakken van m'n koffer viel me best wel mee eigenlijk. Ik ben er natuurlijk al zo lang mee bezig geweest en had mijn koffer al 100 x in m'n hoofd ingepakt, dus ik wist precies wat erin moest. Samen met mama alles erin gestopt en met 29.9KG was ik zeer tevreden. 'S avonds nog lekker even tv gekeken en toen was het tijd voor mijn laatste nacht in mijn eigen bed.

Dinsdag ochtend was het dan zover, de dag van mijn vertrek. We vertrokken al redelijk vroeg naar Duitsland want ik vloog vanaf Düsseldorf. Papa, mama en Thom waren mee om me uit te zwaaien. Eenmaal aangekomen op het vliegveld gingen we meteen richting de incheck-balie om mijn koffer af te geven. Dit scheelde een hoop gesjouw en gedoe. Hier raakten we aan de praat met iemand die op dezelfde vlucht zou zitten. Na een kort gesprek wensten we haar een fijne vakantie (zij ging namelijk 3 weken op bezoek bij een vriendin), en gingen we ieder ons eigen weg. Als gezin hebben we nog even een rondje gelopen en wat gegeten (voor zover ik iets naar binnen kreeg want ik was behoorlijk nerveus). Rond 13:00 was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Na flink wat knuffels en tranen later, liep ik richting de douane. Dit ging allemaal heel snel en eenmaal door de douane heb ik wat winkeltjes bekeken om mezelf wat af te leiden en om de tijd te doden.

Bij de gate kwam ik haar weer tegen dus we hebben nog wat meer gepraat en toeval bleek dat ik één stoel voor haar zat. Dit maakte de vlucht naar Dubai (6,5 uur) een stuk leuker en hebben we veel zitten kletsen. Op Dubai hadden we allebei een lay-over van 2 uur en ook die hebben we samen doorgebracht. Op het vliegveld in Dubai realiseerde ik me ineens dat ik haar naam nog helemaal niet had gevraagd, maar na die simpele vraag bleek ik al uren gekletst te hebben met Selina. Op Dubai gingen wij ieder onze eigen weg, zij vloog naar Adelaide en ik vervolgde mijn weg naar Sydney.

Tijdens de volgende vlucht zat ik naast een moeder en een zoon en zij waren heel aardig. Ik heb redelijk wat geslapen tijdens deze vlucht, en als ik wakker was keek ik films. Ik heb eindelijk Bohemain Rhapsody kunnen kijken! Ook heb ik Five Feet Apart en Wonder gekeken, ook twee films die ik nog graag wilde zien. Ik ben nog een paar keer rond gaan lopen om de benen te strekken en naar het toilet te gaan, want 13,5 uur is natuurlijk veel te lang om stil te zitten.

Beide vluchten vloog ik met Emirates en ik moet stiekem toch wel toegeven dat dat wel op mijn bucketlist stond. Ik vloog dus ook 2x in de A380, en wow, wat zijn die dingen mega! Ik had lekker veel beenruimte dus het was geen enkel probleem om wat spulletjes op de grond te leggen zodat ik het niet steeds uit mijn koffer hoefde te pakken. Verder hielpen ze tijdens de vlucht al met het wennen aan de nieuwe tijdzone door het licht te dimmen en alle raampjes dicht te doen. Ik had van een aantal mensen gehoord dat vliegtuig-eten niet zo lekker is, maar ik heb genoten van mijn 'Braised Beef', 'Salmon' en heerlijk vers fruit en yoghurt. Ze liepen regelmatig langs met drinken, dus ik heb heerlijk genoten van kopjes thee, water en cola.

Het laatste stuk van mijn tweede vlucht werd ik toch wel wat nerveus. Het ontmoeten van mijn gastgezin kwam steeds dichterbij, maar ook de realisatie dat ik nu toch echt heel ver van huis was, zorgde ervoor dat ik het laatste half uur niet heel ontspannen heb gezeten. Eenmaal geland bleef de spanning hangen, maar ik kon nu in ieder geval makkelijk rondlopen en mezelf afleiden met alle nieuwe indrukken. Tijdens het wachten bij het toilet raakte ik aan de praat met een oudere dame uit Schotland die haar zoon ging bezoeken. Ook dit was een leuke afleiding voor ik naar de paspoortcontrole liep. Ik had mezelf voorbereid op een wachttijd van een uur, want dat was mij door verschillende mensen verteld. Zij moesten allemaal minimaal een uur in de rij staan. Na een minuut of 10 was ik al voorbij de paspoortcontrole en liep ik naar de bagageband. De eerste koffer die ik zag was de mijne (hij is niet zo moeilijk te spotten, hij is namelijk rose-gold), en ook hier kon ik dus zo doorlopen. In het vliegtuig hadden we al een briefje gekregen dat we moesten invullen als we iets aan moesten geven bij de douane. De dame die dat controleerde vond mijne prima en zo kon ik dus meteen doorlopen naar de aankomsthal.

Tony, mijn hostdad stond daar op mij te wachten en we hadden elkaar meteen gevonden. Hij liet mij meteen even naar huis bellen om te zeggen dat ik goed was aangekomen en onderweg was naar mijn nieuwe huis. Daar wachtte mijn hostmom, Chloe, op ons. Bij aankomst kreeg ik meteen een dikke knuffel en een kop thee. Het was meteen een heel warm welkom. Ik kreeg een housetour en rond 01:00 ging iedereen naar bed. Op mijn kamer lagen wat cadeautjes en na wat appen met mensen thuis, stapte ik even lekker onder de douche (mega groot trouwens), en maakte heerlijk gebruik van de shampoo en conditioner die mijn hostparents voor mij hadden gekocht. Na een heerlijke douche dook ik m'n bed in en ik was in no-time vertrokken. Ik heb een redelijk goede nacht gehad, werd rond 07:00 wakker en maakte me klaar voor de volgende ontmoeting: India, mijn 2-jarige hostkid. Ik hoorde haar al naar mij vragen terwijl ik mij aan het omkleden was en besloot snel naar beneden te gaan. Eenmaal beneden was ze meteen heel verlegen en vond ze het allemaal best spannend. Na een tijdje begon ze wat losser te komen en aan het eind van de dag waren we al grote vriendjes!

Dit was het dan voor deze post, de volgende post zal gaan over mijn eerste week in Burraneer, Sydney. Tot dan!

1. Ank Rademaker:
    22 december 2019
    Fijn dat de ontvangst zo vriendelijk was. Veel plezier en succes
  2. Yvonne:
    22 december 2019
    Leuk om te lezen Lisa, top dat je zo leuk bent ontvangen, ze zijn vast heel blij met zo’n geweldige meid als jij, liefs 💋💋
  3. R.P. Overeem:
    22 december 2019
    Leuk om te lezen, fijn dat het goed gegaan is allemaal. Opa
  4. Henk en Anita:
    22 december 2019
    Wat een spannende trip. Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad en dat je geweldig opgevangen bent door je nieuwe hostfamilie. Geniet van je tijd daar💋💋
  5. Monique Muileboom:
    22 december 2019
    Superleuk om te lezen! Ik kijk nu al uit naar je volgende blog! Wat een gave belevenis!
  6. Oma Hetty:
    Lieve Lisa,
    Wat leuk om je reisverhaal te lezen en wat fijn dat je hostparents zo'n warm welkom hadden geregeld! Heerlijk om te lezen dat de klik met India er ook is. Vreemd om je te zien in een korte broek, terwijl ik hier een thermomaillot aan heb. Kan je het een beetje uithouden in de warmte? Nou, meid geniet lekker en ik kijk al uit naar je volgende blog!!!
    Dikke knuffel van oma Hetty💋💋😍
  7. Ineke burrie:
    22 december 2019
    Klinkt allemaal positief zeg, de eerste indrukken! Blijf je erg stoer en dapper vinden. Wat een ervaringen!
  8. Nicole:
    22 december 2019
    Fijn hoor dat alles oké is gegaan 👍. Ik zie nu pas dat je hier ook kunt reageren😂 Dat had ik al gedaan op Facebook zelf. Geniet en we spreken elkaar. ❤️💋
  9. Dagmar:
    22 december 2019
    Gelukkig heb je een mega leuk gezin! Ik heb zin om over al je avonturen te gaan horen😍
  10. Guido:
    26 december 2019
    Wat heerlijk dat je dit zo mee kan maken. En in het goede jaargetijde ;)