Jervis Bay & carnaval

23 februari 2020 - Sydney, Australië

23-2-2020

Hallo allemaal! De posts worden langzaamaan niet meer elke week, maar om de week gepost. Dit omdat mijn werkdagen redelijk hetzelfde zijn, en we niet zo heel veel spannends gebeurd. Vooral de weekenden zijn leuk om over te schrijven.

Maandag t/m donderdag waren vrij rustig. Margaret ging op dinsdag weer naar huis, op woensdag ging ik mee naar India's zwemles en donderdag kwamen Tony's beste vriend met zijn vrouw en kinderen langs. Het was een week met veel zwemmen, spelen en knutselen. Ook wordt er veel geknuffeld met India, maar natuurlijk ook met Ari.

Knuffelen met Ari

Vrijdag was het Valentijnsdag en ging ik uiteten met een au pair. We hadden niet helemaal nagedacht over het feit dat het Valentijnsdag was, dus het was overal super druk. Het was de eerste keer dat ik deze au pair ging ontmoeten, dus dan is het altijd de vraag of het klikt. Ik heb een hele leuke avond gehad met Mara. Ze komt uit Duitsland en woont redelijk dicht in de buurt bij mij, dus we kunnen regelmatiger afspreken! Ik heb heerlijk genoten van een burger met zoete aardappel frietjes en een glas rode wijn.

Dinner met Mara

Zaterdag 15-2 heb ik niet zo heel veel bijzonders gedaan. Ik heb uitgeslapen en mijn tas gepakt voor de dag erna. Dit was mijn vrije dag, maar omdat ik geen plannen had, heb ik veel met India gespeeld. In de middag kwamen Margaret, Tony's zus en neefje op bezoek. Ze kwamen Ari bewonderen en hadden allerlei lekkers meegebracht. Ik had ook wat lekkers, namelijk: beschuit met muisjes! Voor ik naar Australië vertrok, wist ik het geslacht al, en kon ik dus blauwe muisjes kopen. Ik had geen beschuit meegenomen omdat dat te kwetsbaar was in mijn koffer, maar ik heb hier in de supermarkt beschuit gevonden! Samen met India heb ik het klaargemaakt, en India was helemaal onder de indruk van de 'sprinkles from my home'. Ze zijn hier sowieso wel verbaasd over onze obsessie met 'sprinkles'. Ik heb hier namelijk hagelslag (meegenomen uit NL), en Tony vindt het behoorlijk bijzonder dat we dat gewoon op brood eten. Het beschuit met muisjes was een succes en iedereen waardeerde het enorm dat ik daar aan had gedacht.

Sprinkle monsterBeschuit met muisjes!

16-2-2020 was weer een belangrijke dag: ik ging weer wat meer van Australië zien. Dit keer ging de reis naar Jervis Bay, ongeveer 3 uur rijden ten zuiden van Sydney. Samen met een aantal vriendinnen had ik dit tripje geboekt via dezelfde organisatie als het weekend naar Port Stephens. Om 7:30 werd ik met de bus opgehaald in Miranda en we vertrokken richting Jervis Bay. De dag begon heel mooi, de lucht was stralend blauw en de temperatuur was heerlijk. Onze eerste stop was Huskisson Beach, hier hebben we lekker in het zonnetje op het strand zitten kletsen. In het park naast het strand gingen we lunchen. Net als tijdens het weekend naar Port Stephens, was dit een barbecue. Tijdens de lunch begon het helaas te miezeren, en al snel konden we het echt regen noemen. De rest van de dag bleef het regenen... Maar, dit mocht de pret niet bedrukken dus vol goede moed gingen we door naar het volgende strand: Hyams Beach. Door het weer hebben we niet echt gezwommen en waren we snel klaar op het strand.

Onderweg naar Jervis BayGroepsfoto Jervis BayHyams BeachVan of the Day

Na een uurtje rond te hangen op Hyams Beach zijn we vertrokken naar het kleine stadje Berry. Hier staat een leuke donut wagen waar we donuts en koffie hebben gehaald. Verder hebben we niet echt iets van Berry gezien, omdat er nog meer op de planning stond haha. De laatste stop van de dag was Kiama. Hier hebben we het blowhole bezocht (Ik heb een filmpje toegevoegd)

Donut VanGroepsfoto KiamaKiama Blowhole

Eenmaal terug in de bus begonnen we aan de reis terug naar Sydney. Onderweg hebben we allemaal lekker zitten kletsen en voor we het wisten was iedereen weer thuis. Chloe en Tony hadden pizza besteld als avondeten, dus dit was een goede afsluiter van een leuke dag.

Maandag begon de werkweek weer en begon het hele riedeltje weer van voor af aan. Ik ben een nieuwe serie begonnen op Netflix, namelijk Ozark. Mijn hostparents hebben de eerste seizoenen gezien, en volgende maand komt het derde seizoen online. Ik wil natuurlijk wel graag mee kunnen kijken/praten. Deze week werden er weer koekjes gebakken, hebben we gezwommen en geknutseld.

Woensdag ben ik met een aantal meiden naar Cronulla Beach geweest voor een stranddagje. Het was heerlijk om even een paar uurtjes in de zon te liggen. Ik had met een aantal au pairs uit de buurt afgesproken, en dat was de eerste keer dat ik deze meiden ontmoette. Het was super gezellig en rond half 2 ging ik weer richting huis om lekker even te douchen en mezelf klaar te maken voor de rest van mijn werkdag. Donderdag 20-2 hebben India en ik het heel leuk gehad. We hebben flink lopen stoeien, iets wat we niet zo vaak doen. We hebben twee uur lang over de grond gerold en er werd flink gelachen.

Vrijdag 21-2 had ik afgesproken met een aantal au pairs uit de buurt om een picknick te houden in het park. Na m'n werk liep ik naar Cronulla met een fles wijn en wat lekkers, om daar lekker van te genieten met de andere meiden. Ik had de meeste meiden nog nooit gezien, maar het was super gezellig! Het is heel fijn dat ik wat meer au pairs in de omgeving heb gevonden.

IMG-20200222-WA0005

Zaterdag had ik met Lisette afgesproken in het centrum. We hebben gezellig even wat gedronken en door wat winkeltjes gelopen, op zoek naar een outfit voor carnaval. We kwamen ook nog even een koala tegen haha. Rond een uur of drie zijn we naar Laura gegaan want die had ons uitgenodigd voor haar verjaardag! Na een gezellig bbq, hebben we Nederlandse carnaval gevierd in een club. Ik had helaas geen outfit gevonden maar dat mocht de pret niet bedrukken. Meerdere meiden hadden geen outfit en uiteindelijk kwamen we iemand tegen die met wat neonverf stippen op ons gezicht wilde zetten. Zo voelden we ons toch nog een beetje verkleed haha. Carnaval was uiteindelijk heel gezellig, ondanks het feit dat de muziek niet echt mijn favoriet is. Alcohol maakt alles leuk, haha. Ik had nog nooit carnaval gevierd, maar eens moet de eerste keer zijn en hoe leuk is het om dat dan in Sydney te doen, haha!

Screenshot_20200222-131417_SnapchatIMG-20200223-WA0050IMG-20200223-WA0035IMG-20200223-WA0055IMG-20200223-WA0056

Na het feesten ben ik met Mijke mee naar huis gegaan want ik bleef bij haar slapen. Hierdoor hoefde ik niet nog 1,5 uur met het openbaar vervoer mee naar huis. De volgende ochtend hebben we lekker uitgeslapen en daarna zijn we lekker ergens gaan brunchen. Rond 14:00 was ik weer thuis en werd ik op de leukste manier ontvangen door India. Ze had me niet binnen horen komen dus toen ze me zag moest ze heel hard lachen en rende ze op me af om me te knuffelen. Ze zei dat ze me heel erg gemist had, smelt <3

Aankomende week wordt een hele leuke week! Dagmar komt eindelijk! Dit betekend ook: vakantie! Het is dus nog maar de vraag of ik volgende week weer upload, het kan ook weer even wat langer duren.

Dit was 'm weer voor deze keer. See you next time! xoxo

1. Oma Hetty:
    23 februari 2020
    Dankje, voor je update van je reisblog. Telkens geniet ik weer van je foto's, filmpjes en verhalen!
    Fijn dat je volgende week vakantie hebt, samen met Dagmar. Geniet er fijn van en hopelijk zien we snel weer een update.
  2. Dagmar:
    23 februari 2020
    Nog een paar dagen! Ik kan echt niet wachten om India en Ari te zien!!
  3. Henk en Anita:
    23 februari 2020
    Wat een leuke blog weer. Je hebt al heel wat nieuwe mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Echt super leuk. Fijne vakantie binnenkort metDamar☀️😎😘😘
  4. Ank Rademaker:
    24 februari 2020
    Wat heb je een heerlijke tijd heb je daar. Fijn voor je.