Nieuw familielid + Port Stephens

11 februari 2020 - Sydney, Australië

11-2-2020

Het is wat later geworden dan gepland, maar ik zit weer met mijn laptop op schoot om een nieuwe post te schrijven. Ik heb drukke dagen, maar ook hele rustige dagen gehad waarop ik vooral met India aan het spelen ben geweest. Ook nog even een speciaal welkom aan Thom, die ook eindelijk mijn blog leest. Welkom broertje!

De dag na Australia Day (27-1-2020) heb ik lekker uitgeslapen en de rest van de dag een beetje niets gedaan, zoals iedereen hier in Australië. De meeste mensen zijn gewoon vrij zodat ze lekker kunnen bijkomen van de dag ervoor. Over het algemeen zijn alle kantoren gesloten en ik was dus ook vrij.

Op de dagen die volgden heb ik gewoon gewerkt. Lekker met India gespeeld, boodschappen doen met Chloe en lekker even zwemmen. Er gebeurd op deze dagen nooit zo veel bijzonders. Opa en oma komen over het algemeen 1x per week, dus ook toen stond oma weer voor de deur. Tony's ouders zijn lieve mensen en zorgen er ook echt voor dat ik me onderdeel van de familie voel.

Vrijdag 31-1-2020 stond in het teken van de oriëntatie van Smart Au Pairs. Dit is de partner organisatie van Travel Active (de Nederlandse organisatie waarbij is alles heb geregeld). Zo'n oriëntatiedag zorgt ervoor dat je tips en tricks leert over het zijn van een au pair en het zorgt ervoor dat je wat van de stad ziet. Nou was mijn oriëntatiedag pas eind januari, wat dus betekende dat ik al 1,5 maand in Australië was. Hierdoor had ik al een hoop vrienden, was ik al een paar weken aan het werk als au pair en de highlights van de stad had ik ook al gezien. Dit neemt niet weg dat het geen leerzame en leuke dag was hoor, want het was zeker heel gezellig!

We begonnen de dag met een presentatie van Backpackers World. Dit is een reisbureau waar Smart Au Pairs mee samenwerkt. Het is een bedrijf dat wordt gerund door enthousiaste mensen (meestal backpackers) die anderen graag willen helpen bij het plannen van hun perfecte reis. Als au pair via Smart Au Pairs, krijgen wij kortingen, en dat is natuurlijk ideaal wanneer je zo'n dure reis plant! Na het zien van de presentatie was ik nog enthousiaster geworden over het reizen en wilde ik eigenlijk meteen al boeken. Niet gedaan natuurlijk, want ik wil eerst nog even wat sparen (mocht je van je geld af moeten, mijn rekeningnummer is NL92 ......, nee grapje natuurlijk ;)).

Voor de rest van de dag hebben we een speurtocht door de stad gehad. Tijdens de speurtocht moesten we foto's maken van bepaalde dingen en ondertussen vragen beantwoorden. Het was behoorlijk warm en we moesten flink doorlopen dus iedereen was blij toen we eindelijk bij het eindpunt waren voor pizza en een presentatie over een surfkamp. Daarna was de oriëntatie afgelopen en heb ik met een aantal meiden nog een wijntje gedronken. Het was een gezellige dag.

Treasure Hunt

Op zaterdag ben ik samen met Bauke, Lisa (geen au pair) en Laura naar Inge geweest voor een zwembad dag. Het was bloedheet (40+) dus lekker afkoelen in het zwembad was zeker geen straf. We hebben samen boodschappen gedaan voor de pastasalade, gekookt en lekker gegeten.

Pool day

Zondag en maandag waren niet zo bijzonder, ik moest gewoon werken. Maandag kwamen opa en oma en zij bleven slapen omdat de baby de volgende geboren zou worden.

4-2-2020. Het is zover, de baby wordt vandaag geboren! Na het ontbijt zijn Tony en Chloe naar het ziekenhuis gegaan voor de keizersnede. Ik bleef thuis met India en haar opa en oma. India en ik hebben cupcakes gebakken, natuurlijk even geproefd en die heeft India later meegenomen naar het ziekenhuis. Om 10.23 is Ari geboren! Alles is goed gegaan en Chloe en Ari waren beide gezond! India en ik hebben lekker even geknuffeld op de bank en na de lunch kwam Tony naar huis om India op te halen. Ik ging toen samen met Paul en Margaret naar het winkelcentrum om wat versieringen te kopen voor in huis.

SnugglesCupcakes!

Woensdag gingen Paul en Margaret (Tony's ouders) naar het ziekenhuis om Ari te ontmoeten. Ik was flink verkouden, dus ik ging een dag later. Wat voelt het toch bijzonder om zo'n klein mannetje vast te houden. Vrijdag was er een high tea in het ziekenhuis en Chloe had mij ook uitgenodigd. Het was erg gezellig en ik kon weer even knuffelen met Ari.

Zaterdag 8-2 ging de wekker behoorlijk vroeg, om 4:30am om precies te zijn. Ik ging een weekendje naar Port Stephens met wat vriendinnen. Dit ligt ongeveer drie uur van Sydney vandaan (in het noorden.) Om 5:30am was stond mijn uber voor de deur om me naar het station te brengen. Normaal gesproken loop ik (15 min.) maar het regende behoorlijk. Om 7am was ik in het centrum en liep ik naar de verzamelplek waar de bus ons zou ophalen. Hier zag ik mijn vriendinnen, maar ook de andere reizigers die mee gingen op onze trip. Na drie uur rijden kwamen we aan op de locatie van onze eerste activiteit: sandboarden. Dit was echt een hele leuke, gave ervaring. We gingen met een board van de zandduinen glijden. We hebben allemaal een fotoshoot gehad, zodat we goede foto's hadden om op social media te zetten, haha. Ook zijn er een aantal leuke filmpjes gemaakt (ga even naar het tabblad "Video's" als je die wilt bekijken.)

Groepsfoto sandboardenSandboardenSandboardenGroepsfoto sandboarden

Na het sandboarden hadden we een barbecue voor lunch. Het was lekker, maar niet heel bijzonder. Daarna hadden we de keuze om een wandeling te maken of om te zwemmen. Ik vond het niet warm genoeg om te zwemmen en ik ben altijd wel fan van een wandeling dus ik liep samen met de meiden de berg op voor een mooi uitzicht. En wauw, wat een uitzicht! We hebben weer een hoop foto's gemaakt en begonnen weer aan de wandeling naar beneden. Eenmaal beneden zijn we weer teruggelopen naar de bus en reden we nog even naar een drankwinkel om wijn te kopen. Toen iedereen weer in de bus zat (met drank op schoot) was het tijd om naar ons hostel te gaan.

View na het hikenUitzicht boven op de berg

Het hostel was heel gaaf! Het waren een soort hutjes die met bruggen aan elkaar verbonden waren. Er waren een aantal slaapzalen, een groot huis om gezellig met z'n allen te chillen, en als je het volgende bruggetje nam, kwam je uit bij de douches, wc's en wasbakken. Het was een wildlife sanctuary dus er liepen kangeroes om ons heen! 'S avonds hebben we spaghetti gegeten en spelletjes gespeeld. Het was super gezellig!

Kangaroo

De volgende ochtend werden we verrast door regen, heel veel regen. Overal lagen plassen water en we stonden tot onze enkels in het water. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en vertrokken we naar de haven, waar we op een boot stapten om dolfijnen te spotten. Helaas geen dolfijnen gezien, hier regende het te hard voor. We hebben wel stingrays gezien, maar hier heb ik helaas geen foto van. Het was te lastig om ze op beeld te krijgen met al die regendruppels. Na de cruise hebben we fish & chips gegeten als lunch. Met onze gevulde magen stapten we weer in de bus en begonnen we aan onze terugreis naar Sydney.

We moesten langzaam rijden vanwege de regen en onderweg zagen we overal watervallen en hele grote plassen. Sommige wegen waren afgesloten omdat ze onder water stonden! Bij onze tussenstop (plaspauze) stond de parkeerplaats volledig onder water (ook hier heb ik een filmpje van). Na een terugreis van 4 uur, stond ik weer op het station om de trein naar huis te nemen. De meeste treinen waren gecanceld maar gelukkig reed mijn trein nog wel! Tony kwam me ophalen van het station zodat ik niet helemaal doorweekt thuis kwam, super lief!

Ik was nog maar net thuis, en ik mocht aan het werk. Tony had een gek geluid gehoord en wat bleek: onze wc was aan het overstromen. We zijn 2 uur lang bezig geweest het water weg te vegen en te zoeken naar een oplossing. We stonden tot onze enkels in het water! Gelukkig was Tony's moeder er ook, dus konden we met zijn drieën aan het werk. Uiteindelijk stopte het met overstromen en konden we eten (9pm). Het was wel even hard werken dus daarna dook iedereen zijn bed in, behalve Tony, want die is de hele nacht wakker gebleven om te controleren of alles in orde was.

Flooding at home

Dit keer een wat langere post, waarin een hoop is gebeurd! Vergeet ook zeker niet om een kijkje te nemen bij de video's, want het zijn leuke filmpjes! Aankomend weekend staat er een dagtrip gepland naar Jervis Bay en daar heb ik heel veel zin in!

See you next time, XOXO

Lisa

1. Oma Hetty:
    11 februari 2020
    Wat heerlijk om jouw belevenissen te lezen en de foto's (en video's!) te bekijken. Zo te zien geniet je lekker, maak je leuke dingen mee en heb je een geweldig gastgezin getroffen. De erge regenbuien waren even wat minder, jammer dat dit net tijdens jullie weekendje weg was, maar evengoed hebben jullie best coole dingen gedaan!
    Geniet nog lekker van je verblijf daar en nog even, dan komt Dagmar naar je toe. Weer iets om naar uit te kijken! Dag lieverd, geniet nog fijn van deze bijzondere belevenissen!
    Dikke knuffel van oma💋😘💋😘
  2. Opa Harry:
    11 februari 2020
    Hoi Lisa Alweer een mooi verhaal over je werk en avonturen, ik zie dat je er van geniet dus geniet ikook op afstand. Kijk al weer uit naar de volgende blog. Gr opa H
  3. Henk en Anita:
    12 februari 2020
    Wat geniet je daar heerlijk. Je bent in een warm gezin terecht gekomen. Gefeliciteerd met Ari🎉🥳🍼 Wat een leuke uitjes maak je. Veel plezier verder.
    Liefs Henk en Anita💋