Vakantie!

18 maart 2020 - Sydney, Australië

Hoi!

Het is al echt weer even geleden dat ik de tijd heb gehad om te schrijven voor mijn blog. Wat zijn de laatste weken druk geweest zeg.

Vrijdag 28 februari was mijn laatste werkdag voor mijn vakantie begon. Ik was wat eerder vrij dan normaal, namelijk om 17:00 in plaats van 19:00. Ik ging namelijk naar het vliegveld om Dagmar op te halen! We waren pas laat thuis, dus sliepen we de volgende ochtend een beetje uit. Dagmar had een hoop cadeautjes meegenomen voor mijn gezin, dus die werden 's ochtends uitgedeeld. 29 februari betekende dat het de laatste dag van Gay & Lesbian Mardi Gras, oftewel Gay Pride was. Wij zijn tegen de avond naar de stad gegaan om daar te kijken naar de parade. Wat een gezelligheid was dat! De volgende dag was een touristendag. We zijn de stad weer in gegaan, maar dit keer ging ik Dagmar de highlights van Sydney laten zien. We hebben geluncht bij Pancakes on the Rocks, gewandeld door de Royal Botanic Gardens en fotoshoots gehouden voor het Opera House en de Harbour Bridge. 'S avonds gingen we Hamlet bekijken in het Opera House.

20200229_16593020200301_12304920200301_14423420200301_124238

Maandag was een bijzondere dag. Vroeg in de ochtend ging onze wekker. Het was tijd om naar het vliegveld te gaan! Wij hadden namelijk een cruise rond de Whitsunday Islands geboekt. We vlogen vanaf Sydney, via Brisbane, naar Whitsunday Coast. Met de bus reden we naar Airlie Beach, een klein plaatsje, met heeeeel veel backpackers. Eenmaal ingecheckt bij ons hostel, gingen we Airlie Beach ontdekken. Het is één lange straat met leuke winkeltjes, er is een lagoon waar we heerlijk konden zwemmen en overal zaten eettentjes. 'S avonds zijn we lekker met wat mensen van onze kamer wat gaan drinken.

20200302_12293920200302_170725

De volgende dag was het dan echt zo ver, we gingen varen! We konden rond de middag de boot op en met totaal zo'n 40 man zijn we vertrokken. Na ongeveer een uurtje varen, kwam de boot stil te liggen en konden we even lekker gaan zwemmen. Na het zwemmen was het eten klaar en konden we genieten van heerlijke mashed potatoes, vis en salade. Het was heerlijk! Er werd lekker gekletst en gedronken en toen de muziek eenmaal aanging, was het feest compleet. 'S ochtends werden we vroeg gewekt, om 7 uur om precies te zijn. Het ontbijt stond klaar en daarna moest iedereen ging klaarmaken om naar het strand te gaan. Ik had veel foto's gezien van dit bekende strand, Whitehaven Beach op Whitsunday Island. Ik kon haast niet geloven dat ik vanaf Hill Inlet uitkeek over Whitehaven Beach. Dit is toch wel een bucketlist dingetje, hoor! Het zand was heel erg zacht (98% silica) en werd niet heet! Het water was heerlijk warm en zo helder, wauw! We waren nog geen 5 minuten in het water en er zwom een stingray naast ons, heel bijzonder om dat mee te maken! Na een aantal uur was het tijd om weer naar de boot te gaan. De reis ging door naar Hook Island. Bij Luncheon Bay kwam de boot weer stil te liggen en werd ons verteld dat dit de locatie was voor het duiken. Dagmar en ik hadden allebei een introductieduik geboekt. Ik had er super veel zin in, Dagmar vond het vooral heel spannend. Eenmaal in het water, kon Dagmar niet ontspannen en besloot toch maar terug te gaan naar de boot. Zij ging snorkelen en ik ging dus alleen met de instructeur verder. Na wat korte oefeningen begon de duik. Wat was het gaaf, maar je kon toch wel zien wat de opwarming van de aarde met het koraal doet. Ook tijdens deze duik zag ik een stingray, maar ook wat kleine haaien en natuurlijk vissen, heel veel vissen. Wat gaaf om te kunnen zeggen dat ik gedoken heb bij het Inner Great Barrier Reef. Het Outer Reef bewaar ik voor wanneer ik in Cairns ben. Na het duiken was het tijd voor het avondeten, spaghetti bolognese dit keer. 'S avonds werd er een spel gespeeld en werd er weer gefeest. De volgende ochtend was het tijd om weer naar Airlie Beach terug te varen. 'S middags hebben we daar nog even heerlijk in de Lagoon gezwommen en de volgende dag vlogen we weer terug naar Sydney.

20200304_09032020200304_09070420200304_10124320200304_10133320200304_110833

Zaterdag 7 maart hebben we weer een beetje uitgeslapen, aangezien onze vlucht erg laat aankwam in Sydney. India was erg blij me weer te zien en we hebben de rest van de middag een beetje met haar gespeeld en met de rest gekletst. 'S avonds gingen we naar de Sydney Tower Eye voor een mooi uitzicht en hebben we gegeten bij het Hard Rock Cafe. Natuurlijk een glas meegenomen voor de verzameling in Nederland en een shirt voor mezelf, want dit zal waarschijnlijk het verste cafe zijn dat ik zal bezoeken, haha.

20200309_151447

Zondag hebben we de ferry gepakt naar Taronga Zoo. Wij gingen lekker even een dagje dieren kijken. Het blijft leuk om tussen de kangeroos te lopen en om koala's van dichtbij te zien. Dagmar wilde graag een foto met een koala, en ik mocht daar ook bij zijn. Dus ook ik heb nog een foto met een koala! Verder hadden ze dieren die je in elke dierentuin tegenkomt, zoals apen, giraffen, tijgers en olifanten. Het was een heerlijk dagje!

20200308_11351420200308_13370120200308_134224

Verder zijn we wezen winkelen, hebben we pannenkoeken gebakken voor mijn gezin en hebben we vol verbazing gekeken naar alle legen vakken in de supermarkt. Donderdag 12 maart moest ik om 4:35am in de trein zitten naar het vliegveld, dus kon ik Dagmar helaas niet naar het vliegveld brengen. Zij vloog namelijk pas rond 17:00.

Ik vertrok samen met Anouk naar Melbourne voor een weekend Formule 1. Donderdag 12 maart was een geslaagde dag, we hebben heerlijk over het circuit gelopen en hebben kunnen genieten van een aantal vrije trainingen en kwalificaties. Helaas kwam de F1 pas de volgende dag op gang. Vrijdag ochtend hadden we onze wekker gezet zodat we rond 9:00 naar het circuit konden lopen. Dit liep helaas heel anders dan gepland/verwacht. Er was een hoop twijfel of alles nog wel door zou gaan vanwege het corona virus en om 10:30 werd ons dan eindelijk verteld dat alles gecanceld was. Dit was zo'n grote teleurstelling. Ik had dit namelijk al op mijn lijstje staan vanaf het moment dat ik wist dat ik naar Australië zou gaan. Na wat tranen te hebben gelaten, besloten we er het beste van de maken in Melbourne.

20200312_12450420200312_12444320200312_14275620200312_124518

Vrijdag zijn we naar een museum geweest, hebben we wat gewinkeld en uiteindelijk belandde we in een Ierse pub waar we heerlijk hebben gegeten. De volgende dag zijn we naar een outlet winkelcentrum geweest en hebben we nog wat rondgelopen door de stad. 'S avonds zijn we naar de St Kilda Pier gegaan, daar zijn penguins te zien!

20200313_14234020200314_202555

Zondag zijn we naar SeaLife geweest. Een aquarium met haaien, roggen en nog veel meer. 'S avonds werd er voor ons gekookt door de hosts van ons airbnb. Ze vonden het rot voor ons dat de F1 niet doorging, dus wilden ze graag voor ons koken. We hadden lekkere pasta met salade erbij. 'S avonds hebben we lekker film gekeken (Finding Nemo, we waren wat geïnspireerd geraakt, haha) en ook de volgende dag bestond uit film kijken. Eind van de dag vlogen we weer terug naar Sydney. Hoewel het een totaal ander weekend is geworden dan gepland, was het ondanks de situatie een geslaagd weekend.

20200315_13204820200315_13552520200315_142244Nu ben ik weer lekker in Sydney en heb ik er alweer twee werkdagen op zitten. Vandaag, woensdag 18-3 ben ik lekker met India naar de speeltuin geweest (nog even genieten van de vrijheid zolang het nog kan). Ik laat alles omtrent het virus gewoon over me heenkomen, en volg alle regels om ook mijn steentje bij te dragen.

Ik hoop dat iedereen in Nederland ook veilig en gezond blijft! Ik zal niet meer zo lang op me laten wachten met een volgende update. Dit was een hele lange, maar nu zijn jullie allemaal weer lekker op de hoogte.

Tot de volgende keer,

xoxo Lisa

1. Dagmar:
    18 maart 2020
    Nogmaals bedankt voor de heerlijke tijd, want ik heb er enorm van genoten! En ik ben blij dat je toch nog een leuke tijd hebt gehad in Melbourne
  2. Esther Schekkerman:
    18 maart 2020
    Jeetje Lisa wat doe je en zie je een hoop mooie en leuke dingen . Klein beetje jaloers hoor 😊. Nou geniet er nog maar lekker van je weet niet hoe alles gaat lopen met dat rare corona virus . Dikke kus van ons allemaal hier 😘😘
  3. Henk en Anita:
    18 maart 2020
    Wat heb je weer mooie dingen gezien en gedaan. Jammer dat de F1niet is door gegaan. Moet je toch nog een keer terug naar Australië😉
    Geniet van al het mooisen voorzichtig met de corona💋💋
  4. Oma Hetty:
    18 maart 2020
    Dank voor je nieuwe aanvulling op je reisblog. Fijn te lezen dat je een geweldige vakantie hebt gehad en een hoop mooie dingen hebt gezien en beleefd. Geniet nog maar lekker van je verblijf daar zolang het nog kan!
    dikke knuffel van oma
  5. Nicole:
    18 maart 2020
    Wat een heerlijke en mooie dingen maak jij allemaal mee zeg! Wauw die foto’s zien er ook heerlijk verkoelend uit. En wat gaaf om daar te duiken. Zou heel graag met je willen ruilen! Nu druk bezig met mijn website voor de klas om de kids thuis aan het werk te zetten. 3 weken geen les! Nou ben benieuwd hoe dit verder gaat. Ik hoop dat jij zo min mogelijk last van alles krijgt en dat je lekker het land rond kunt blijven gaan. Een hele dikke kus van ons hier en veel gezondheid. 💋💋❤️
  6. Monique Muileboom:
    19 maart 2020
    Superleuk om te lezen! Heel bijzonder allemaal dat je dit mag beleven! Behalve de F1 dan, maar dat is onmacht. Geniet nog heerlijk na van alles!
  7. Johan:
    31 maart 2020
    Gaaf zo'n vakantie.
    Het is dus niet alleen oppassen 😊