Welcome to Burraneer!

26 december 2019 - Burraneer, Australië

26-12-2019

Welcome to Burraneer, een buitenwijk van Sydney.

Burraneer ligt in de Shire. Dat schijnt een dingetje te zijn in Sydney. Als je eenmaal in de Shire woont, wil je niet meer terug naar de andere kant van de brug. De Shire is heel familiegericht. Scholen in de buurt, huizen met grote tuinen (meestal met zwembad) en het is een stuk goedkoper dan Sydney CBD (Central Business District)

Mijn eerste week in Sydney zit er al weer op. Het was een leuke, maar drukke week. Donderdag 19-12 heeft mijn hostgezin me meegenomen naar het winkelcentrum in Miranda. Daar hebben we even rondgelopen en boodschappen gedaan. 'S middags hebben Tony en ik mijn Australische SIM kaart geactiveerd en een bankrekening geopend. Ik vond het heel fijn dat dit meteen geregeld werd. Verder heb ik wat met India gespeeld en even een dutje gedaan, jetlag is toch wel een dingetje, haha.

De volgende dag zijn we naar Cronulla geweest, dat is een suburb naast Burraneer. Hier hebben we een rondje gelopen en zijn we naar verschillende speeltuintjes geweest. Ik had een hele slechte nacht gehad en was om 3am klaarwakker, dus toen we thuiskwamen heb ik op bed een film gekeken. Ik had die dag wel wat last van heimwee en de vermoeidheid dus ik voelde me niet helemaal top. Chloe kwam nog even bij me kijken of alles goed ging en of ik nog iets nodig had. We hebben even zitten kletsen en ze heeft me toen een USB stick gegeven om wat foto's op te zetten. Zij ging die foto's voor me laten afdrukken zodat ik mijn kamer kon opfleuren. 'S middags zijn Chloe, India en ik een rondje door de wijk gaan lopen zodat ik de weg een beetje zou leren kennen. Tony kon helaas niet mee want hij moest na de lunch naar zijn werk.

Cronulla beach

De volgende dag, zaterdag 21-12, had ik iets heel leuks gepland. Ik was uitgenodigd door Laura, een andere au pair in Sydney, om mee te gaan naar Carols at the Domain. Dit is het grootste kerstconcert in Australië gehouden in de Royal Botanic Garden. Het wordt live op tv uitgezonden en er komen zo'n 50.000 bezoekers op af. Ik heb een hele leuke middag en avond gehad met Laura en een aantal andere au pairs. We hebben rond gelopen en gratis blikjes cola en zonnebrand gehad. Coca Cola was één van de sponsoren en ze hadden een machine staan waar je je naam op een blikje kon laten drukken. Je kon zo vaak langs lopen als je wilde, dus wij hebben een paar keer een lekker koud blikje cola gehaald. Ik moest ongeveer een uur met de trein om in het centrum van Sydney te komen, maar dat ging heel makkelijk.

Carols at the Domain20191221_210605

Zondag de 22e heb ik mijn koffers uitgepakt en foto's op de muur geplakt. Mijn kamer voelt nu een stuk gezelliger. Verder heb ik met India gespeeld en heb ik 's avonds met papa, mama en Thom geskypet en later in de avond nog met Demi. Het was een vrij rustige dag, maar wel heel relaxt.

Wall in my room

23-12 was het dan zover, mijn eerste werkdag. Tony en India waren de deur uit en om 11am begon mijn werkdag. Samen met Chloe heb ik alles doorgenomen en heeft ze laten zien hoe bepaalde dingen werken. De situatie bij ons thuis is wat gek. Chloe is namelijk 8 maanden zwanger en zal altijd thuis zijn met mij. Tony is piloot en is soms 3 dagen weg, soms iets langer. Soms is hij meerdere dagen achter elkaar thuis. Op de dagen dat ik werk, kan ik lekker veel spelen met India en met haar naar het park, de speeltuin of iets anders leuks. Verder vouw ik de was, strijk ik af en toe wat dingetjes en stofzuig ik het huis. Dit zijn allemaal 5-minute jobs, dus ik vind het helemaal prima. 'S middags zijn we naar een klein strandje geweest hier in de buurt, ongeveer 20 minuutjes lopen vanaf ons huis. Hier hebben we heerlijk gezeten en met het zand gespeeld. En daar, midden in het zand vond Chloe een lieveheersbeestje. Ik had haar de avond ervoor verteld over oma, en het verhaal met de lieveheersbeestjes. Oma kwam even op visite <3.'S avonds heb ik lekker met Dagmar geskypet en hebben we wat dingen op ons to-do lijstje gezet voor wanneer ze op bezoek komt in februari/maart.

At the Beach!India and meBeach20191223_163344

De volgende dag, 24-12, was onze kerst. Tony moest de dag erna naar zijn werk dus hebben we kerst een dag eerder gevierd. Ik had een wekker gezet omdat ik niets wilde missen want India was de avond van te voren al heel excited. Om 7am werd er op mijn deur geklopt en kwam India me vertellen dat Santa was geweest. Ze was onwijs verwend en ik heb een fijne badjas gekregen. Voor Chloe en Tony had ik chocolade letters, stroopwafels van de markt, kleine klompjes en mini hagelslagjes gekocht. Voor India had ik een Jip en Janneke boek gekocht, vertaald naar het Engels. Alle cadeautjes vielen erg in de smaak. Wij hadden een lekkere kerstlunch en hadden steaks voor lunch, met aardappel- en Griekse salade. Als dessert hadden wij Apple Crumble.

Op Christmas Day zaten Chloe, India en ik om 8:30am in de auto op weg naar Manly, een wijk aan de andere kant van Sydney. Manly is een echte toeristenplek en wauw, het was echt zo mooi! De ouders van Tony wonen in Manly en hadden ons uitgenodigd voor een kerstlunch. We begonnen de ochtend met het openen van cadeautjes en ik ben zo verwend! Daarna namen we allemaal plaats aan de tafel voor de geweldige lunch. Er was pork, turkey, ham, aardappels, groentes en lekkere broodjes. Na de lunch zijn we gaan wandelen en heb ik een korte tour door Manly gekregen. Vanaf het centrum van Sydney kan je met de ferry naar Manly, en dus ook andersom. Dit is zeker iets wat ik nog een keer wil doen!

Manly beachManly BeachIndia and meThe ferry in Manly

Vandaag, 26-12, hebben we een rustige dag gehad om te relaxen na al dat kerstplezier. Ik had vrij vandaag dus ik had lekker even een beetje uitgeslapen en heerlijk ontspannen gedoucht. Verder hebben we de hele dag gespeeld en terwijl India op bed lag voor haar middagslaapje hebben Chloe en ik tv gekeken en nog wat Apple Crumble gegeten.

De eerste week in Australië was een leuke week! Ik hoop volgende week de highlights van de stad te zien, zoals de Harbour Bridge en het Opera House. Ook oud & nieuw komt er ook aan en ik heb super leuke plannen! Ik ben ook druk aan het kijken voor F1 tickets voor de GP in Melbourne en voor een goede plek voor mijn overnachtingen. Leuke dingen allemaal dus!

Dit was het weer voor vandaag! See you next time!

xoxo Lisa

1. Oma Hetty:
    26 december 2019
    Fijn dat je zo geniet! Ik vind het wel stoer dat je al zoveel dingen onderneemt en wilt gaan doen. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal, zo leuk om te lezen en dan met die foto's erbij geeft dat een leuk beeld van jouw grote avontuur. Liefs van oma Hetty
  2. Monique Muileboom:
    26 december 2019
    Leuk, hoor Lisa! Ik kijk al uit naar je volgende blog!
  3. José Overeem:
    26 december 2019
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Ik ben zo blij dat je daar zo welkom ontvangen wordt door iedereen 🥰. Ga lekker zo door met leuke dingen doen en nieuwe mensen ontmoeten. Dit moet de geweldigste ervaring van je leven worden!!!!!! 😘😘😘
  4. R.P. Overeem:
    26 december 2019
    Hoi missie, leuk je zo enthousiast te zien schijven over wat je beleefd de afgelopen tijd. Ik ben trots op en je Oma Francis zou nog veeeeel trotser zijn. Heel veel liefs van Opa
  5. Johan:
    26 december 2019
    Wat gaaf ben blij dat het klik ik heb de blog helemaal gelezen tot de volgende.
    Osu
  6. Jos en Saskia:
    26 december 2019
    G'day! Whoohoo, Manly is zo gaaf! Als je dan een dagkaart koopt, neem je de ferry terug naar t centrum, dan vaar je langs het opera house en onder de Harbor bridge. Rond de haven en onder de harbor bridge zijn ook nog leuke winkels en terrasjes.
  7. Ineke burrie:
    26 december 2019
    Wat schrijf jee leuk, Lisa! Het leeft best wel bij me omdat ik een connectie voel, omdat mijn jongste dochter ruim 4 jaar geleden ook naar Australië is gegaan. En daar inmiddels ook woont en werkt. Maar dat laatste zinnetje vergeten we maar gauw.... 😉
  8. Dagmar:
    26 december 2019
    Wat leuk om alle foto's te zien, il ben blij dat je het zo leuk hebt daar! Veel plezier met oud en nieuw❤
  9. Paulien:
    26 december 2019
    Wat heb jij een gave eerste week achter de rug zeg! Not jealous at all hahaha! Zo te lezen ben je bij een super lief gezin terecht gekomen, wat je dik verdiend. Ik kijk uit naar je volgende blog 😘
  10. Hans van den Aakster:
    28 december 2019
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt Lisa. Gaaf en dapper om te doen. Veel plezier daar en ik blijf je volgen
  11. Henk en Anita:
    28 december 2019
    Wat mooi om te lezen hoe goed je bent opgevangen daar. Wat een mooie ervaring zo voor je. Geniet lekker van iedere dag. Wat mooi dat oma Francis iedere keer weer om je heen is. Fijne jaarwisseling😘