One month in Australia!

21 januari 2020 - Sydney, Australië

21-1-2020

Wat vliegt de tijd. Ik ben ondertussen alweer een maand in Sydney!

Op maandag 13 januari heb ik een rustig dagje gehad. Even series gekeken zodat ik weer helemaal bij ben. 'S middags heb ik een airbnb geboekt voor Melbourne en heeft Anouk (een andere au pair) de vliegtickets naar Melbourne geboekt. De eerste stap naar de F1 is gezet!

De volgende dag heb ik de tickets voor de race gekocht. Ik wilde eerst alleen tickets voor de race kopen, maar uiteindelijk toch 4-day tickets gekocht. Qua geld maakte het niet zo heel veel uit namelijk. We vertrekken op 12-3 naar Melbourne en vliegen 16-3 terug. Ik heb er zin in! Dit is wel echt een bucketlist dingetje! (sorry als ik jullie nu jaloers maak ;)). De rest van de dag verliep rustig.

De werkdagen zijn over het algemeen niet zo bijzonder en die dagen gebruik ik lekker om bijvoorbeeld te lezen.

16-1 heb ik samen met India zandkoekjes gebakken. Ze zijn lekker geworden!

De volgende dag hebben we de rest van het deeg gebruikt voor de volgende lading koekjes. India heeft de koekjes mooi versierd met sprinkles.

18-1... Dit betekend dat ik al weer een maand in Sydney ben. Deze maand is heel snel gegaan! Naast werken heb ik rustig gekeken naar wat voor reizen ik wil maken als ik klaar ben als au pair. Dat duurt nog even hoor, nog een maand of 7. Je kan nooit vroeg genoeg beginnen met plannen, haha. Op dit moment heb ik de east-coast, een stukje outback, Tasmanië en de Great Ocean Road op mijn lijstje voor Australië staan. Verder lijkt Nieuw-Zeeland me ook heel gaaf om te doen. Als er nog geld is wil ik nog naar Tokyo en misschien zelfs nog Bali. We gaan zien hoelang de portemonnee het vol gaat houden, haha.

Zondag had ik met een paar au pairs afgesproken om naar een markt te gaan. Daar was een Nederlands kraampje met kroketten, frikandellen en bitterballen! Uiteindelijk waren we met een groepje van 9. Een hoop nieuwe meiden die ik nog niet eerder had gezien. Na het eten van een heerlijk broodje kroket met mosterd zijn we naar de Royal Botanic Gardens geweest en hebben we daar lekker op het gras gezeten en veel gekletst om elkaar beter te leren kennen. Aan het eind van de middag was het groepje gekrompen naar 5 en zijn we naar Darling Harbour gelopen om twee andere meiden te ontmoeten en daarna met z'n allen een hapje te gaan eten. Met de groep, nu een stagiaire en een backpacker rijker, zijn we beland bij Vapiano en hebben we heerlijk pizza en pasta gegeten.

Broodje kroket!Opera HouseVapiano

Dit was 'm weer voor deze week! Het was een wat kortere post, gewoon omdat ik niet zo heel veel bijzondere dingen gedaan heb. See you next week!

XOXO Lisa

1. Oma Hetty:
    21 januari 2020
    Dank voor je update, lieverd! Ondanks dat je denkt dat je niet veel hebt meegemaakt, kijk ik er heel anders naar......wat een belevenis, tickets geboekt voor de grote race in Melbourne en plannen gemaakt voor je rondreis (vakantie). Gezellig, zo met z'n allen dingen ondernemen!
    Liefs en tot de volgende keer!!!
  2. R.P. Overeem:
    21 januari 2020
    Ben trots op je, dat je dit allemaal doet.😘
  3. Opa Harry:
    21 januari 2020
    Vind het geweldig om jouw verhalen te lezen en defotos te zien liefs opah
  4. Dagmar:
    22 januari 2020
    Wat een mooie vooruitzichten voor je, het klinkt alsof je het nog geweldig gaat hebben!
  5. Henk en Anita:
    24 januari 2020
    Wauw... naar Formule 1 race. Wat gaaf zeg. Het lijkt een grote vakantie met af en toe oppassen. Heb je heel goed gedaan. Je schrijft ook leuk en je verhalen lezen makkelijk weg. Geniet lekker. Liefs van ons💋