Australia Day!

27 januari 2020 - Sydney, Australië

27-01-2020

Wat een leuke week heb ik gehad!

Op maandag had ik weer afgesproken met Theresa. Dit keer gingen we naar het winkelcentrum in Miranda. Daar hebben we lekker wat gedronken en wat geshopt. Eenmaal thuis na deze gezellige dag, werden we verblijd met een heerlijke regenbui, of zoals ik hem in de gezins-whatsappgroep noemde: een heerlijk Oostenrijks buitje. Regen, onweer en flinke hagelstenen, ik genoot er wel even van.

Dinsdag t/m vrijdag was redelijk normaal. Woensdag heb ik een tripje naar Port Stephens geboekt met een groep meiden. Dat is ongeveer 3 uur rijden en we gaan voor twee dagen, 1 nacht. Ik heb er zin in! Dit wordt mijn eerste weekendje weg sinds ik in Australië ben aangekomen! Ik kan niet wachten tot het 8 februari is!

Afgelopen donderdag kwamen India's opa en oma weer op bezoek dus hadden we weer lekker koekjes gebakken in de ochtend. India vindt het zo leuk om te doen. Volgende keer komen er foto's, I promise!

Zaterdag 25-1 kwam Laura naar mij. We hadden afgesproken in Cronulla en hebben daar even een kopje koffie gedronken en hebben langs de kust gelopen. De zee was behoorlijk wild! Vanuit Cronulla zijn we naar mijn huis gelopen, een wandeling van ongeveer 20 minuten. Hier hebben we even lekker geluncht en zijn daarna in het zwembad gedoken. We hebben lekker gekletst over onze plannen na onze tijd als au pair en ons leven voordat we naar Australië vertrokken. Ik moest om 3pm weer beginnen met werken en rond 4 uur vertrok Laura weer richting haar eigen gezin.

Cronulla

Zondag 26-1: HAPPY AUSTRALIA DAY! Australia Day is een beetje te vergelijken met Koningsdag. Er waren allerlei activiteiten verspreidt over Sydney. Ik ben met nog een aantal meiden naar Circulair Quay gegaan en hebben daar even rondgekeken. Daarna zijn we naar The Rocks gegaan en hebben daar nog even snel een broodje kroket gegeten. Het was een super warme dag dus we waren blij toen we eindelijk een plekje vonden in een bar. Daar hebben we lekker gezeten en gekletst. De groep werd ondertussen ook steeds groter. Hierna is de groep een beetje opgesplitst. Ik ging met Lisette naar de Royal Botanic Gardens om daar met Lies, Rick en Larissa te chillen. Wij hadden ook allemaal een ticket gekocht voor een boottocht die avond. Die vertrok vanuit Darling Harbour dus na een tijdje te hebben gekletst in het park werd het tijd om richting de harbour te lopen. Ik vind Darling Harbour echt heel erg gezellig. Er zijn allemaal barretjes en eettentjes. Ook is het Hard Rock Café daar te vinden. Hier moet ik binnenkort nog even een bezoekje aan brengen.

In Darling Harbour hebben we nog even wat te eten gehaald en zijn daarna naar de juiste pier gelopen. Hier kwamen we weer samen met een aantal meiden die we 's middags ook hadden gezien. Eenmaal op de boot even een drankje gehaald en meteen een fijn plekje uitgezocht. Het zou een heel feest zijn op die boot, maar dat vonden we een beetje tegenvallen. De muziek was niet te horen als je buiten stond, maar binnen was het te klein om echt te dansen, haha. Wij hebben dus vooral lekker gekletst, genoten van het uitzicht en af en toe lekker Hollands geklaagd over de boottocht. Ik heb wel onwijs genoten van de boottocht want het uitzicht was geweldig en we waren gewoon met een hele leuke groep. Rond een uur of 9/half 10 ging de boot stil liggen zodat wij konden genieten van het vuurwerk. Het was prachtig om te zien hoe het vuurwerk boven het Opera House te zien was. Ook werden er gave beelden geprojecteerd op het Opera House, zoals foto's van brandweermannen die hard aan het strijden zijn tegen de bushfires.

Daarna vertrokken we weer en rond 11pm meerden we weer aan in Darling Harbour. Ik heb toen de trein naar huis gepakt en rond 1am was ik dan eindelijk lekker thuis. Even snel gedoucht (was wel nodig na zo'n warme dag) en toen ben ik lekker m'n bed in gedoken. Wat gaaf om Australia Day mee te mogen maken! Opera HouseHarbour BridgeOpera House with firefightersOpera House en Harbour Bridge on Oz dayBoat party!Boat partyLuna Park

Ik heb genoten van de afgelopen week! Aankomende week staat er alleen een oriëntatiedag met Smart AuPairs op de planning. Dit is normaal gesproken vrij snel na je aankomst in Australië maar vanwege de feestdagen is mijne nu pas. Ik heb er zin in, want dan kan ik weer een hoop nieuwe mensen leren kennen!

Tot volgende week! XOXO Lisa

1. Dagmar:
    27 januari 2020
    Deze foto's zijn zo mooi, ik krijg er steeds meer zin in!
  2. Marit:
    Leuk Lisa, geniet ervan.
  3. Oma Hetty:
    27 januari 2020
    Ik geniet van de gave foto's en jouw enthousiaste verhalen. Geniet maar lekker. Dikke kus, oma Hetty
  4. Dirk&Henriëtte:
    27 januari 2020
    Heel leuk om je reisverhalen te lezen Lisa, zo reizen we een klein beetje met je mee in dat verre Australië ,geniet er van😄
  5. Henk en Anita:
    29 januari 2020