Sydney Opera House & Harbour Bridge

13 januari 2020 - Burraneer, Australië

13-1-2019

Afgelopen week was veel werken, waardoor de meeste dagen niet zo bijzonder waren. Uiteindelijk toch nog hele leuke dingen gedaan, dus hier is weer een update!

3 januari moest ik weer gewoon aan het werk. Mijn werkdagen zijn behoorlijk relaxt. In de ochtend werk ik twee uurtjes, van 7 tot 9. Ik doe de vaatwasser, maak ontbijt voor India en speel met haar. Verder zorg ik dat ze aangekleed is en dat haar tanden zijn gepoetst. Na die twee uurtjes kan ik doen wat ik wil. De afgelopen week heb ik niet zo heel veel bijzonders gedaan. Ik heb even lekker de tijd genomen om series te kijken, zoals Flikken Maastricht, Married at first sight, Grey's Anatomy en New Amsterdam. Dit keek ik in NL altijd op tv en nu kan ik dankzij een vpn gewoon lekker Nederlandse tv kijken. Om 15:00 begin ik weer met werken. Nu bestaan mijn taken vooral uit spelen met India, zorgen dat ze een snack krijgt, met haar avondeten (zij eet, ik geef haar eten), en daarna douche ik haar en dan zit mijn werkdag erop. Ik ben om 19:00 klaar en meestal app ik dan met Nederland, eet ik met mijn hostparents en kijken we wat tv. Niet zoveel bijzonders dus.

Het weekend van 4 januari moest ik werken en heb ik lekker gezwommen met India en Tony. Verder werd het huis langzaam klaargemaakt voor de komst van de baby. Nog 3 weken tot hij geboren wordt!

Dinsdag 7 januari ben ik met Lisette naar het Opera House en de Harbour Bridge geweest. Wat is het gek om te bedenken dat ik in dezelfde stad woon. Het Opera House is echt wel een heel bijzonder gebouw om te zien. En de Harbour Bridge is toch wel heel erg gaaf! Dit was de eerste keer dat ik hem in daglicht zag, en tijdens het lopen richting Circular Quay (treinstation bij Harbour Bridge, hier vind je ook de ferry) sloeg m'n hart wel even een slag over. Wat was het gaaf om de Harbour Bridge zo tussen de gebouwen door te zien, en uiteindelijk recht voor de brug te staan. Één van de dingen die echt op mijn bucketlist staat is de Harbour Bridge beklimmen. Dit is wel heel duur, maar het lijkt me zo gaaf! Chloe heeft dit een keer gedaan en volgens haar is het echt de moeite waard. Ik ben hier gelukkig nog even, dus er zit geen haast achter. Verder hebben Lisette en ik geluncht bij een museum (tip van Tony), want daar zou je uitzicht hebben op het Opera House en de Harbour Bridge. Helaas lag er een mega cruiseschip aan wal, die het zicht van het Opera House blokkeerde. De Harbour Bridge was gelukkig wel heel goed te zien!

Sydney Opera HouseHarbour Bridge

Ik heb sinds een paar maanden een Pandora armband (cadeau van opa en oma) en Lisette vond het een leuk idee om even naar de Pandora winkel te gaan zodat ik de bedels kon bekijken. Hier heb ik er voor gekozen om een bedel van het Opera House te kopen. Ik vond het wel leuk om die te kopen op de dag dat ik die voor het eerst zag.

Pandora

Donderdag kwamen Tony's moeder, zus en neefje langs. Het was een wat frisse dag (21*C) en eigenlijk niet warm genoeg om te zwemmen. Ben (Tony's neefje) wilde heel graag zwemmen en hierdoor wilde India ook heel graag. Zij kan natuurlijk niet alleen, dus ben ik er maar in gesprongen zodat zij lekker kon zwemmen. Het was een leuke maar wel heel vermoeiende dag.

Vrijdag was mijn werkdag, maar ik ben rond 10 uur naar Cronulla gelopen (20 minuten) om daar koffie te drinken met een andere au pair. Ik had haar via een groep op whatsapp leren kennen en het leek ons leuk eens af te spreken. Het wandelen naar Cronulla was heel fijn en ik blijf me verbazen over de dieren die ik hier zie. Zo kwam ik hele mooie vogels tegen, en zwom er een pelikaan (!?) op het water. Het was heel gezellig in Cronulla en ik ga binnenkort weer met Theresa (Duitsland) afspreken. Daarna weer werken en 's avonds nog 1,5 uur met papa en mama geskypet en daarna lekker in bed gekropen.

BirdiesPelikaan

Zaterdag moest ik gewoon werken en heb ik verder ook niet zo veel bijzonders gedaan. Ik heb wat foto's overgezet naar mijn laptop, en geknutseld met India (wie had ooit gedacht dat ik dat zou doen?!). 'S avonds met Dagmar geskypet en toen heeft ze haar vliegticket naar Sydney geboekt! Ze komt eind februari en blijft tot halverwege maart! Ik heb er nu al zin in!

Zondag 12-1 had ik met Lisette, Lies, Rick en Larissa afgesproken. We zijn eerst naar Pancakes On The Rocks geweest om -je raadt het al- pancakes te eten. Daarna hebben we de ferry gepakt naar Cockatoo Island. Dit was tussen 1839 en 1869 een gevangenen eiland. Gevangenen werden hier naartoe gebracht om te werken. Ik vond het echt heel gaaf! Alles was super industrieel en een beetje vervallen. Ik wil nog een keer terug om goede foto's te maken, want vanwege de regen die de hele dag viel, zijn de foto's een beetje treurig. Na bijna twee uur daar rondgelopen te hebben, stapten we weer op de ferry terug naar Circular Quay. Rick had erg honger en dus eindigden we allemaal bij de McDonald's. Daar hebben we nog ruim een uur een spelletje zitten doen. We hebben de dag afgesloten met pizza! Ik pakte de trein terug naar Woolooware en liep de laatste 20 minuutjes naar huis. Snel even onder de douche gestapt voor ik met Nicole, Katie en Sara ging skypen. Nadat ik een hartverzakking had gekregen door een mega grote kakkerlak (ZE KUNNEN VLIEGEN) in mijn kamer, heb ik nog even serie gekeken en was het tijd om naar bed te gaan.

Groepsfoto Cockatoo Island

Het was een wat rustigere week dan de andere weken, maar al met al toch veel leuke dingen gedaan!

See you next time! XOXO

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dana:
    13 januari 2020
    valt wel mee hoor Lisa hoe saai het is
    ik vindt het het meest leuke om te lezen als ik FB open 😉 xxx
  2. R.P. Overeem:
    Weer een leuk verhaal. Groetjes Opa
  3. Guido:
    13 januari 2020
    In ieder geval zeker niet saai om te lezen!
  4. Yvonne:
    13 januari 2020
    Leuk om je leven daar in Sydney zo een beetje te volgen💋💋
  5. Oma Hetty:
    13 januari 2020
    Ik kijk altijd uit naar je gezellige verhalen over je belevenissen daar en dat is zeker niet saai!
  6. Dagmar:
    13 januari 2020
    Ik kan het nog steeds niet geloven, maar heb er mega veel zin in! en als ik jouw verhaal lees, denk ik steeds: dat wil ik doen, en dat, en dat😂😂
  7. Dirk&Henriëtte:
    14 januari 2020
    Leuk Lisa, we volgen je reisverslag👍🏻 Dirk en Henriette
  8. Henk en Anita:
    24 januari 2020
    Geweldig. Wat maak je een hoop leuke dingen mee en ontmoet je veel mensen. Heerlijk om je blog steeds te lezen. Geniet lekker. Xxx