Hello 2020!

3 januari 2020 - Burraneer, Australië

3-1-2020

Happy new year!

De afgelopen week was een leuke week. Na de kerst hebben we wat ontspannen dagen gehad.

Vrijdag de 27e was nog een ontspannen dag. Wat gezwommen gespeeld met India, maar het was eigenlijk te warm om echt iets te doen.

De volgende dag hebben Tony, India en ik de bus genomen naar Westfield, een groot winkelcentrum in Miranda. Tony wilde me graag even laten zien hoe ik daar kwam met de bus en hij moest toch even iets halen bij één van de winkels. Ondanks dat het mijn werktijd was, mocht ik lekker mijn eigen ding doen en het winkelcentrum een beetje ontdekken. Wat een hoop winkels zijn daar zeg! Daar kan ik mijn geld wel spenderen, haha.

Zondag 29 december zijn Chloe, India en ik in de auto gestapt op weg naar Symbio Wildlife Park geweest. Wat een leuk park is dat! Niet al te groot maar dat maakt het perfect voor peuters zoals India. Ik heb Kangaroos eten gegeven en ben met een koala op de foto geweest! Dat was toch wel het leukste van de dag! Het is in de meeste Australische staten verboden om koala's vast te houden, maar gelukkig mocht ik er wel een aaien. Ze zijn echt fluffy, maar erg lekker ruiken ze niet, haha.

Geitjes voerenAccidental selfieFoto met koalaPetting kangaroo

De volgende dag zijn Chloe, India en ik even naar Cronulla geweest. Ik moest even langs de bank, want mijn bankpas was nog steeds niet binnen. Blijkbaar waren ze die de eerste keer vergeten aan te vragen, lekker handig weer... Hopelijk komt mijn pas na het weekend binnen. We zijn nog snel even naar de supermarkt gegaan zodat ik wat snacks kon halen voor het feestje waar ik de volgende dag naar toe zou gaan. Daarna snel naar huis en het zwembad in, want het was buiten veel te warm.

Dinsdag was het dan eindelijk zo ver, 31 december 2019. Na een paar uurtjes werken in de ochtend werd ik afgezet bij de trein om naar Balmain te gaan. Daar ging ik samen met nog wat andere au pairs oud&nieuw vieren bij Laura. Het was de hele dag bloedheet, 40 graden, dus hebben we lekker binnen gezeten en spelletjes gedaan. Rond 20:00 liepen we richting de ferry om naar de eerste vuurwerkshow te kijken. Om 21:15 was de kidsshow en om eerlijk te zijn vonden we die een beetje underwhelming. We hoopten echt dat de grote show beter was. Op de locatie waar wij het vuurwerk gingen kijken, hadden we perfect uitzicht op de Harbour Bridge. Na de eerste show hebben we wat zitten kletsen en langzaam kwam 2020 steeds dichterbij. Klokslag 00:00 begon het vuurwerk, en wauw, wat een show! Dit was precies wat we hoopten, en nog beter zelfs! We wensten elkaar allemaal een gelukkig nieuwjaar en openden de champagne flessen. Wij hadden geen glazen mee genomen, dus dat werd uit de fles drinken. Heel classy, not...

NYE groepsfotoHarbour Bridge fireworksNYE met Laura

Samen met Lisette bleef ik bij Laura slapen. Super gezellig en de volgende ochtend lekker samen ontbeten. Daarna snel omgekleed en spullen gepakt want het was tijd om naar Bondi Beach te gaan. Daar gingen we namelijk de nieuwjaarsduik doen. Wij waren iets eerder gekomen zodat we eerst nog even lekker konden chillen. Wij hadden al snel door waar wij moesten rennen, er was namelijk een heel stuk vrijgehouden op het strand. Om 16:00 was het dan zover: samen met nog 1000 Nederlanders -allemaal met Unox muts op- renden we het water in. We trokken behoorlijk wat aandacht en aan alle kanten werden we gefilmd. Volgens mij werd er zelfs gefilmd voor Bondi Rescue. Dat vond ik stiekem best wel cool, want dat keek ik vroeger altijd op tv.

Groepsfoto

Na een korte koude douche op het strand was het tijd om om te kleden en richting Darling Harbour te gaan. Onderweg nog even wat gegeten bij Hungry Jack's -iets wat de rest van de wereld kent als Burger King- en toen doorgelopen naar Darling Harbour voor de afterparty. De organisatie van de nieuwjaarsduik had een club afgehuurd en met nog zo'n 400 Nederlanders genoten van bitterballen, drankjes en Nederlandse muziek. Wat een feest!

Na nog een nachtje bij Laura te hebben geslapen was het voor mij toch echt tijd om naar huis te gaan, dus hup, de trein weer in. Chloe stond al bij het station te wachten om me weer mee naar huis te nemen. Eenmaal thuis heb ik iedereen (ouders en neefje van Tony) een gelukkig nieuwjaar gewenst en ben ik lekker onder de douche gesprongen. Ik moest die avond nog oppassen en ik kon uiteindelijk om 00:00 lekker naar bed. Ik was kapot na een paar drukke dagen met weinig slaap.

Het was weer een geslaagde week! Ik tik langzaam wat highlights van mijn lijstje en toch blijft mijn lijstje ook steeds weer groeien. Het plannen van mijn trip naar Melbourne voor de F1 begint steeds meer vorm te krijgen, en ook het bezoek van Dagmar wordt langzaam werkelijkheid.

Dit was 'm weer voor vandaag. See you next time!

xoxo Lisa

PS. voor filmpjes van de nieuwjaarsduik en het vuurwerk moet je even naar het tabblad Video's gaan.

1. Oma Hetty:
    3 januari 2020
    Jij natuurlijk ook een heel gelukkig en gezond 2020 en dat je grote avontuur je nog meer leuke dingen brengt waar je gelukkig van wordt!
    Heerlijk om je verhalen te lezen en erg leuk met de foto's en video's erbij. Zo blijven wij goed op de hoogte van jouw belevenissen. Dag lieverd!
  2. Nicole:
    3 januari 2020
    Voor jou Lisa,ook een mooi en avontuurvol 2020. Dat je maar allerlei onvergetelijke indrukken mag opdoen. En natuurlijk ook dit alles in goede gezondheid. Dikke kus van ons hier. 💋❤️
  3. Dagmar:
    3 januari 2020
    Bij deze wil ik wel naar Westfield hoor! Ben bij die in Londen geweest voor kerst, wat een gigantisch gebouwbwas dat. Dus ben benieuwd of dat in Sydney net zoiets is!
  4. Hans van den Aakster:
    4 januari 2020
    Wat een held: Nieuwjaarsduik met 40 graden :-)

Ik doe het je niet na (in NL)
  5. Henk en Anita:
    10 januari 2020